Systémy motoru

Automobilní mobilita budoucnosti

  Koncepční vozidlo CO2ncept-10 %
 
 
 
 
Close

Na bázi koncepce CO2ncept-10 % realizovaném ve voze Porsche Cayenne dokazuje společnost Schaeffler účinným způsobem potenciály zlepšování, kterých lze dosáhnout důslednou detailní prací na vozidlech se spalovacími motory. U koncepce CO2ncept-10 % se optimalizační opatření zatím vztahují na řešení blízké sériové výrobě bez zásahu do základní konfigurace vozidla.

 
 
 

K optimalizaci klasického hnacího ústrojí patří také elektrifikované komponenty, které se používají místo dosud hydraulicky ovládaných součástí. V koncepci CO2ncept-10% se v hnacím ústrojí a podvozku používají různé nové a osvědčené optimalizované komponenty z portfolia společnosti Schaeffler, které významným způsobem – ve srovnání se sériovým vozidlem – snižují spotřebu paliva.

Při optimalizaci spotřeby paliva a s tím souvisejících emisí CO2 činí podíl motoru 5,8 procent. Největší část z toho – 4,1 procenta – přitom dosahují modifikace ventilového rozvodu VarioCam Plus pomocí elektromechanického seřizovacího zařízení vačkového hřídele (místo doposud používaného hydraulického seřizovacího zařízení vačkového hřídele) a optimalizované zapínací misky na straně saní. Další 1,7 procenta se dosahuje z minimalizovaného třecího výkonu optimalizacemi komponentů ve ventilovém, řemenovém a řetězovém pohonu přesahujícími rámec systému.

K úspoře paliva o další 1,1 procenta přispívají dvouřadá kuličková ložiska s kosoúhlým stykem použitá v diferenciálu přední a zadní nápravy. Tato ložiska TwinTandem nahrazují doposud používaná kuželíková valivá ložiska a výrazně snižují třecí odpor oproti dosavadní sériové převodovce: U přední rozvodovky o 35, zadní rozvodovky dokonce o 42 procent.

 
  Systémy Start-Stop

Společnost Schaeffler se profiluje díky svému rozsáhlému technologickému portfoliu jako průvodce při vývoji různých koncepcí systému start-stop. Cílem vývoje inženýrů je co možná nejefektivněji využívat nainstalovaný elektrický výkon systému start-stop. Zvýšení zatěžovacího bodu spalovacího motoru pro provoz v ideálním pracovním rozsahu, provoz vedlejších agregátů odpovídající okamžitým potřebám, regenerativní brzdění, zvýšení výkonu a jízda bez motoru jsou proto pro splnění budoucích emisních předpisů nezbytné.

  Downsizing

Zmenšení zdvihového objemu motoru, případně snížení počtu válců je cestou ke splnění stále přísnějších mezních hodnot emisí CO2. Řidič automobilu dneška a zítřka se přitom nemusí žádným způsobem omezovat. Naopak, neboť motory budoucnosti jsou výkonné pohonné jednotky, přeplňované a v mnoha ohledech vyladěné na vysokou účinnost. Promyšlené technologie utlumují vznikající torzní kmity v hnacím ústrojí.

Společnost Schaeffler využívá cookies k optimalizaci webové stránky a k zajištění jejího optimálního využití. Při dalším používání této webové stránky souhlasíte s aplikací cookies. Více informací

Akceptovat