Převodovkové systémy

Automobilní mobilita budoucnosti

  Schaeffler ACTIVeDRIVE

Pomocí koncepčního vozidla ACTIVeDRIVE vizualizuje společnost Schaeffler široké spektrum moderní automobility. Kromě toho slouží tento „modelový automobil“ jako zkušební platforma pro testování různých komponentů a systémů, jež se blíží realitě.

 
 
 
 
 
Close

Vůz Schaeffler ACTIVeDRIVE je čistě elektrické vozidlo s pohonem všech kol a celkovým výkonem až 210 kW. Lithium-iontová baterie s kapacitou 18 kWh má dojezd až 100 km.

 
 
 

Zvláštností vozu Schaeffler-ACTIVeDRIVE je aktivní elektrický diferenciál (Schaeffler eDifferenzial) namontovaný jak na přední, tak na zadní nápravu. Tento konstrukční díl sjednocuje elektrický pohon s možností hnacího výkonu řiditelného selektivním způsobem pro jednotlivá kola. Tím se umožní tzv. Torque Vectoring (rozdělení točivého momentu mezi pravé a levé kolo) výhodné jak pro dynamiku a bezpečnost, tak i pro komfort.

Možnost aktivního rozdělení hnacích momentů přispívá k tomu, že eDifferenzial se stává ideální platformou pro inovativní regulaci dynamiky jízdy. Díky řešení dokumentovanému ve voze ACTIVeDRIVE je společnost Schaeffler průkopníkem takové elektrické koncepce v pohonu vozidel.

 
  Systém 48 V

Inteligentní hybridizace se systémem nízkého napětí 48 V: Centrálním prvkem je hnací modul s napětím 48 V, který lze volitelně umístit na přední, nebo zadní nápravě. Přitom se jedná buď o kompaktně konstruovaný elektrický pohon včetně spojky a planetové převodovky. Tento hnací modul razí cestu pro ekonomicky výhodnou hybridizaci. Provedení jako nízkonapěťové řešení snižuje náročnost a náklady ve srovnání s vysokonapěťovými řešeními se souvisejícími požadavky.

  Inovativní technologie lehké konstrukce

Snížení spotřeby a zmenšení emisí CO2 jsou rozhodující pole působnosti vývojářů v automobilovém průmyslu. Snížení celkové hmotnosti vozidla, a tím obrácení směru hmotnostní spirály, je jednou z oblastí potenciálů optimalizace.

 
 
 
 
 
Close

Odlehčená konstrukce se tím stává jednou z elementárních technologií pro dlouhodobou mobilitu v budoucnosti. To platí pro konvenční pohony a stejnou měrou pro koncepce elektrických vozidel. Také společnost Schaeffler sází na inovativní technologie odlehčených konstrukcí jako důležitý stavební kámen pro dlouhodobé strategie snižování emisí CO2.

 
 
 
  Aretační ložiska

Nejmodernější převodovky s dvojitou spojkou se dnes po celém světě těší velké pozornosti a vedou automobilový průmysl rostoucí měrou k novým efektivním řešením montážního prostoru. Často není jednoduše dostatek místa zhotovit aretační tvary na řadicích vidlicích a aretace ve skříni převodovky. Proto nabízí společnost Schaeffler úplné řešení uložení řadicích prvků neutrální vůči montážnímu prostoru.

 
 
 
 
 
Close

Nová kombinace aretační funkce a ložiska pro otáčivý a posuvný pohyb (RLF) je tak zajímavou alternativou pro konstruktéry. Aretační ložiska lze totiž integrovat nejen na vnější stěny, ale také na střední stěny převodovky.

I po 4 miliónech změnách zatížení, což odpovídá více než dvojnásobku provozní doby řadicí vidlice, není na součástech patrné žádné opotřebení.

 
 
 

Společnost Schaeffler využívá cookies k optimalizaci webové stránky a k zajištění jejího optimálního využití. Při dalším používání této webové stránky souhlasíte s aplikací cookies. Více informací

Akceptovat