KONTAKT
Publikace
 

Tiskací písmo | 2004-06
FAG Traction Motor Bearings and INA Plain Spherical Bearings in “Combino®“ Articulated Low-Floor Tramcars

 
Tramvaje

Nízkopodlažní kloubový motorový vůz Combino®

Fotografie: Siemens AG
 
 
 

Uložení trakčního motoru FAG a kloubová ložiska INA v nízkopodlažním kloubovém motorovém voze Combino®

Hnací pojezdové ústrojí Combino s oběma vně umístěnými hnacími agregáty se vyznačuje nízko umístěným těžištěm, minimalizovanými neodpruženými hmotami a o 100 % zlepšenou dynamikou jízdy ve srovnání s obvyklými nízkopodlažními vozidly díky podélnému spojení kol.

Mechanickým odpojením protilehlých párů kol se také snižuje podélný skluz při jízdě do zatáček, který zvyšuje opotřebení. Hnací podvozek SF30-TF konstruovaný pro zatížení náprav 10 t je poháněn dvěma moderními pulzními měniči IGBT, trojfázovými asynchronními trakčními motory a 32-bitovou řídicí jednotkou pohonu. Ke zlepšení energetické bilance přispívá nízká hmotnost vozidla (1 100 kg na běžný metr) a také zpětná akumulace brzdové energie.

Střední klouby spojují navzájem jednotlivé vozové skříně motorového vozu. Přitom přenáší spodní střední kloub (šikmé kloubové ložisko) všechna dynamická a statická zatížení vozových skříní, a to zvláště také zatížení tzv. nosítek (žádný vlastní otočný podvozek). Horní střední kloub (radiální kloubové ložisko) zajišťuje to, aby vozové skříně se vyklápěly na bok.

Pro nízkopodlažní kloubový motorový vůz Combino vyvinutý firmou Siemens dodává firma FAG elektroizolační ložiska pro trakční motory. Firma INA dodává pro tato vozidla kloubová ložiska středních kloubů.

 

Společnost Schaeffler využívá cookies k optimalizaci webové stránky a k zajištění jejího optimálního využití. Při dalším používání této webové stránky souhlasíte s aplikací cookies. Více informací

Akceptovat