Hledaný výraz

Software SAP S/4HANA – jednodušší, efektivnější a transparentní nákupy

Společnost Schaeffler digitalizuje své nákupní procesy zavedením softwaru SAP S/4HANA. Software SAP S/4HANA je nové řešení, se kterým jsou nákupy jednodušší, efektivnější a transparentní. Tento nový software nahradí předchozí systém SAP R/3 a během následujících let bude zaveden v celé organizaci Schaeffler, a to nejprve v srpnu 2024 v našem závodě v Momo v Itálii, a následně v Hirschaidu v Německu. Nové řešení se týká jak výrobních, tak nevýrobních materiálů. Hlavní komunikační platformou mezi společností Schaeffler a dodavateli výrobních materiálů i nadále zůstává služba SupplyOn. Komunikace s dodavateli nevýrobních materiálů bude stále probíhat přes platformu Coupa, stejně jako dosud.
Níže najdete informace o změnách týkajících se dodavatelů.

Koncept nových čísel dodavatelů a nových čísel materiálů

Závody, ve kterých bude zaveden software SAP S/4HANA (nejprve Momo v Itálii a Hirschaid v Německu), budou jako čísla dodavatelů používat pouze ID obchodního partnera – nové sedmimístné číslo dodavatele.

Čísla materiálů budou mít v novém řešení nový desetimístný formát. Souběžně s následným zaváděním softwaru SAP S/4HANA budou všechny stávající a aktivní materiály, určené pro konkrétní závody nebo lokace, migrovány do nového systému a dostanou nová čísla materiálů. V přiloženém souboru najdete podrobnosti.

New material number concept

Čísla materiálů budou mít v novém řešení nový desetimístný formát.

Fax již nebude dostupný jako komunikační kanál

Po zavedení softwaru SAP S/4HANA již nebude možné komunikovat přes fax. Všichni dodavatelé, kteří používají fax, budou převedeni na e-mailovou komunikaci. Zkontrolujte, zda jste společnosti Schaeffler uvedli správnou e-mailovou adresu.

Všichni dodavatelé, kteří používají fax, budou převedeni na e-mailovou komunikaci.

Fáze koexistence

Zavádění softwaru SAP S/4HANA bude v dalších závodech prováděno postupně. Při tom dojde k tzv. fázi koexistence, kdy některé lokace budou používat nový systém S/4 a jiné současný systém R/3. Pro dodavatele, kteří doručují do různých lokací společnosti Schaeffler, to znamená, že v různých závodech obdrží různá data (budou tedy pracovat se dvěma různými typy čísel materiálů). Mějte to na paměti a v případě potřeby se na situaci připravte.

Fáze koexistence nejvíce ovlivní dodavatele, kteří používají systém EDI. Pokud patříte mezi tyto dodavatele, otevřete přiložený soubor.

EDI messages - solution

Zavádění softwaru SAP S/4HANA bude v dalších závodech prováděno postupně.

Čísla obalových materiálů a katalogový list obalů

Informace o obalech budou stále uváděny v katalogovém listu obalů, kde dojde k menším změnám vzhledu. V přiloženém souboru najdete podrobnosti o číslech obalových materiálů a katalogovém listu obalů.

Packaging material numbers and packaging data sheet

Informace o obalech budou stále uváděny v katalogovém listu obalů.

Změny v údajích o transakci

Čísla objednávek a dohod o doručení budou mít jiný rozsah (toto nijak neovlivní spojení EDI/SupplyOn). Nově vytvořená čísla objednávek budou nyní začínat číslicemi „45“, čísla dohod o doručení budou začínat číslicemi „55“. Dokumenty převedené ze systému R3 budou začínat předponou „M0“ a obsahovat stejná čísla jako doposud. Nové rozsahy čísel nebudou mít na současné procesy žádný vliv.

Čísla objednávek a dohod o doručení budou mít jiný rozsah (toto nijak neovlivní spojení EDI/SupplyOn).

Změny pro dodavatele, kteří používají komunikační kanál služby SupplyOn

Proces odesílání dokumentů zůstává stejný. Objednávky a data doručení již ale nebudou v systému pro správu dokumentů ukládány ve formátu PDF. V objednávce uvedený odkaz na dokument PDF již nebude aktivní. Stále bude ale možné prohlížet a stáhnout objednávky ve formátu PDF, abyste se mohli podívat na podrobnosti nebo soubor vytisknout. To lze udělat použitím standardních funkcí systému Spolupráce v dodavatelském řetězci SupplyOn, které jsou dostupné i teď.

Zde najdete materiály ke školení ke službě SupplyOn:

Infoportal | SupplyOn

Objednávky a data doručení již nebudou v systému pro správu dokumentů ukládány ve formátu PDF.

Fakturace

Pošlete jednu fakturu na jeden dodací listjednu objednávku.

Pro dodavatele, kteří doručují do mnoha různých lokací společnosti Schaeffler: jelikož se mění rozsah čísel dokumentů i čísla materiálů, přečtěte si část „Fáze koexistence“.

Faktury mají obsahovat pouze jednu objednávku, aby je bylo možné zpracovat.

Pro dodavatele, kteří doručují do mnoha různých lokací společnosti Schaeffler: jelikož se mění rozsah čísel dokumentů i čísla materiálů, přečtěte si část „Fáze koexistence“.

Podpora

Máte otázky? Obraťte se na svou kontaktní osobu ve společnosti Schaeffler nebo sdělte své dotazy našemu oddělení podpory.

Otázky ohledně nákupů:OR-HZA-S4us-Purchasing@schaeffler.com

Otázky ohledně financí na náš závod v Momo pro závod Schaeffler Italy:or-isk-APZilina@schaeffler.com

Otázky ohledně financí na náš závod v Hirschaidu pro závod Schaeffler Technologies:OR-SWE-APWroclaw@schaeffler.com

Společnost Schaeffler využívá cookies k optimalizaci webové stránky a k zajištění jejího optimálního využití. Při dalším používání této webové stránky souhlasíte s aplikací cookies. Více informací

Akceptovat