Hledaný výraz

Společnost Schaeffler poskytuje další informace o strukturálních opatřeních pro závody mimo Německo

Pressrelease Stage Image

27.11.2024 | Svitavy

  • Výroba ložisek divize Bearings & Industrial Solutions v rakouském Berndorfu bude ukončena
  • Výrobní kapacitu převezmou závody společnosti ve slovenských Kysucích a v rumunském Brašově, avšak snižování počtu pracovních míst se bude týkat také jich
  • Výroba spojek v anglickém Sheffieldu bude ukončena a bude zahájena na jiných místech v Evropě i mimo ni

5. listopadu 2024 oznámilo představenstvo společnosti Schaeffler AG strukturální opatření pro Evropu s cílem zajistit dlouhodobé zvýšení konkurenceschopnosti společnosti. Po předchozím oznámení hlavních dotčených lokalit, které se nacházejí v Německu, je společnost nyní připravena zveřejnit podrobnosti týkající se čtyř dalších lokalit v Evropě.

Strukturální opatření v Evropě mimo Německo se zaměřují především na divizi Bearings & Industrial Solutions, která se potýká s přetrvávající ekonomickou nedostatečností, strukturálními problémy a stále intenzivnější konkurencí. Opatření však částečně pramení také z probíhající transformace v automobilovém dodavatelském průmyslu, což je vývoj, který zahrnuje klesající objemy produktů technologie spalovacích motorů v Evropě. Tato opatření se tudíž dotknou i divize společnosti Powertrain & Chassis.

V rámci Evropy ovlivní program opatření (jak bylo oznámeno již dříve 5. listopadu 2024) celkem 4 700 pracovních míst, zahrnujících přibližně 2 800 v Německu a 1 900 v evropských závodech mimo Německo. Přemístění výroby sníží dopady v Evropě na čisté snížení o přibližně 3 700 pracovních míst.

Divize Bearings & Industrial Solutions – Berndorf, Brašov a Kysuce
V divizi Bearings & Industrial Solutions plánuje společnost Schaeffler ukončit výrobu v rakouském Berndorfu. Tento závod vyrábí v současné době ložiska kol a moduly nábojů kol a také ložiska převodovek pro automobilové, průmyslové a aftermarketové provozy společnosti. Tyto produkty se používají především v těžkých užitkových vozidlech, jako jsou nákladní vozidla, traktory a stavební stroje. Tato odvětví čelí silné nestabilitě poptávky a také extrémně intenzivním tlakům na náklady a ceny v důsledku rostoucí konkurence na evropském trhu ze strany asijských výrobců. Vzhledem k relativně malému rozsahu závodu v Berndorfu začalo být velmi obtížné, ne-li nemožné, zvládnout silnou nestálost poptávky způsobem, který zachová jistotu plánování a obchodní životaschopnost. Prudký nárůst materiálových, energetických a mzdových nákladů v posledních několika letech nelze kompenzovat dalším zvyšováním cen pro zákazníky. Z těchto důvodů budou výše uvedené produkty v budoucnu vyráběny v cenově výhodnějších lokacích výrobní sítě společnosti v Evropě, Číně a širší Asii. Pracovníci prodeje se sídlem v Berndorfu se přestěhují do nových prostor.

Konsolidační opatření zasáhla i výrobní závod společnosti Schaeffler v rumunském Brašově. Společnost plánuje zřídit výrobní kapacitu pro standardní ložiska v Asii a konsolidovat výrobu mosazných klecí mimo Brašov. Na druhou stranu zřídí společnost Schaeffler výrobní kapacitu pro určité produkty (například průmyslové výrobky pro evropské zákazníky) v Brašově. Kromě toho budou v Brašově konsolidovány lineární produkty z Homburgu a Taoyuanu. Tím se závod v Brašově stane centrálním výrobním místem pro lineární komponenty. Tamní závod bude pokračovat jako přední celosvětový závod společnosti Schaeffler na velká ložiska o průměru až 4 metry, včetně výroby komponent pro tato ložiska. V této lokalitě se také plánuje zásadní kapitálová investice.

Ve slovenských Kysucích vyrábí společnost Schaeffler produkty pro všechny čtyři své divize. Pro optimalizaci výrobních nákladů tam společnost hodlá přeorganizovat personální struktury. Zároveň společnost plánuje vybudování dalších linek na výrobu ložisek. Tyto linky jsou v současné době provozovány v rakouském Berndorfu. Lokalita Kysuce hraje nadále rozhodující roli ve výrobě komponent pro spalovací motory, hybridní pohonné jednotky a podvozkové systémy. Má také velký strategický význam pro rostoucí zaměření společnosti Schaeffler na elektromobilitu. Aby byla kysucká lokalita vhodná i do budoucna, bude společnost pokračovat podle plánu v realizaci svého programu kapitálových investic do výroby, výzkumu a vývoje a areálu závodu.

„Prostřednictvím nezbytné konsolidace naší evropské výrobní sítě zlepšujeme naše nákladové struktury a činíme naši společnost konkurenceschopnější,“ řekl Sascha Zaps, ředitel divize Bearings & Industrial Solutions. „Naše plány jsou zaměřeny na to, aby společnost Schaeffler získala do budoucna silnou pozici, abychom zajistili dlouhodobou ziskovost a optimalizovali spolupráci s našimi zákazníky. Naším cílem je co nejrychleji najít se zaměstnanci a jejich zástupci realizovatelná řešení.“

Powertrain & Chassis – plánované ukončení výroby v Sheffieldu
Závod v Sheffieldu ve Spojeném království spadá pod divizi Powertrain & Chassis a vyrábí spojkové systémy. Většina této produkce je určena pro osobní automobily, i když část je určena pro traktory, a většina se vyváží. Klesající globální poptávka po spojkách vede k nadměrné výrobní kapacitě.

Společnost Schaeffler proto plánuje tento provoz ukončit. Posun směrem k automatickým převodovkám u vozů se spalovacím motorem a trend elektrifikace hnacího ústrojí vedly k výraznému snížení poptávky po osobních vozech s manuální převodovkou. Tento vývoj také vede ke značné nadměrné výrobní kapacitě v Sheffieldu. Společnost Schaeffler proto hodlá umístit svou výrobu spojek pro osobní vozidla do maďarského Szombathely. Kromě toho bude výrobní provoz společnosti v Sheffieldu na jednoduché a dvojité spojky pro traktory umístěn v budoucnu v jejím závodě v Hosuru v Indii, kde stoupá poptávka po těchto produktech. Tím se sníží výrobní a přepravní náklady a rozšíří se výrobní kapacita společnosti Schaeffler na rostoucím trhu.

Následně na základě konzultace plánuje společnost Schaeffler vzdát se své stopy v Sheffieldu a převést zaměstnance v tamních nedotčených centrálních funkcích do svého stávajícího pracoviště v anglickém Birminghamu.

Matthias Zink, ředitel divize Powertrain & Chassis společnosti Schaeffler shrnul tento vývoj takto: „Tato důkladně zvážená opatření sladí výrobní síť spojek společnosti Schaeffler s tržní poptávkou. Ukončení výroby v Sheffieldu a konsolidace našich provozů na výrobu spojek zajistí konkurenceschopnost našeho globálního podnikání v oblasti spojek a přinese výhody našim zákazníkům. Přesto jsme si vědomi důsledků těchto opatření a uděláme nyní vše, co je v našich silách, abychom spolupracovali s našimi zaměstnanci v Sheffieldu na vývoji spravedlivých řešení.“

Společnost Schaeffler se zavázala k sociálně spravedlivé implementaci
Oznámená opatření v souladu s principy sociální spravedlnosti se mají v co největší míře realizovat v průběhu let 2025 až 2027. Společnost nyní vstupuje do statutárních konzultací s volenými zástupci všech zaměstnanců v dotčených lokalitách a se svou evropskou radou zaměstnanců.


Výhledová prohlášení a záměry
Některá prohlášení v této tiskové zprávě jsou výhledová prohlášení. Výhledová prohlášení zahrnují svým charakterem řadu rizik, nejistot a předpokladů, které mohou způsobit, že se skutečné výsledky nebo události budou podstatně lišit od těch, které jsou vyjádřeny nebo naznačeny v těchto výhledových prohlášeních. Tato rizika, nejistoty a předpoklady mohou nepříznivě ovlivnit výsledky a finanční důsledky zde uvedených plánů a událostí. Nikdo se nezavazuje veřejně aktualizovat nebo revidovat jakékoli výhledové prohlášení, ať už v důsledku nových informací, budoucích událostí či jinak. Neměli byste se příliš spoléhat na výhledová prohlášení, která hovoří pouze o stavu k datu této tiskové zprávy. Prohlášení obsažená v této tiskové zprávě týkající se minulých trendů nebo událostí by neměla být brána jako vyjádření toho, že takovéto trendy nebo události budou pokračovat i v budoucnu. Výše uvedená varovná prohlášení je třeba brát v úvahu v souvislosti s jakýmikoli následnými písemnými nebo ústními výhledovými prohlášeními, která společnost Schaeffler nebo osoby jednající jejím jménem mohou vydat.n

Vydavatel: Schaeffler Production CZ s.r.o.
Země vydání: Česká republika

Materiály ke stažení

Tiskové zprávy

Balíček (tisková zpráva + média)

Sdílet stránku

Společnost Schaeffler využívá cookies k optimalizaci webové stránky a k zajištění jejího optimálního využití. Při dalším používání této webové stránky souhlasíte s aplikací cookies. Více informací

Akceptovat